Ana sayfa Bilgi Sevk belgesi kağıdı (yüsem) nasıl alınır? Bedelli askerlik şubeden sülüs alma

Sevk belgesi kağıdı (yüsem) nasıl alınır? Bedelli askerlik şubeden sülüs alma

2
bedelli askerlik

Geçtiğimiz aylarda bedelli askerlik ile ilgili 2 senelik plan açıklandıktan sonra bedelli askerlik yapacak olan tüm vatandaşların askere gidecekleri tarihler net olarak belli oldu.

Sevk tarihi her ne kadar belli olsa da bazı detayların daha da netleşmesi için sevk belgesi almak gerekiyor. Sülüs ismi ile de bilinen sevk kağıdı askere gitmeden yaklaşık 2 hafta önce alınabiliyor. Mesela sevk tarihi 5 Ocak 2019 olan bedelli asker adayları, bugün itibariyle 21.12.2018 sevk belgesi sorgulama işlemlerini yapmaya başladı.

Sülüs belgesi alındıktan sonra belgede askeriyeye net olarak teslim olacağınız tarih (katılma tarihi), size verilen yol izni, yapılacak yol ödemesi gibi detaylar yer alıyor.

Bazıları e-Devlet üzerinden sevk kağıdı alma işlemlerini tamamlayabiliyorken, bazıları ise sevk belgesi almak için askeriyeye gitmesi gerekebiliyor.

Eğer yoklamanızı son bir kaç ay içerisinde yaptıysanız, e-Devlet üzerinden sülüs sorgulama yaptığınızda “Sistemde kayıtlı sevk bilginiz bulunmamaktadır.Lütfen en yakın askerlik şubesine müracaat ediniz.” uyarısı ile karşılaşmanız olasıdır. Bu durumda sevk belgesi almak için tekrar e-Devlet üzerinden sorgulama yapmanıza gerek yoktur. En yakın askerlik şubesine giderek sevk kağıdı konusunda detaylıca bilgi alabilir ve sülüs belgesini temin edebilirsiniz.

e-Devlet üzerinden nasıl sevk belgesi alınır?

https://www.turkiye.gov.tr/msb-asal-bedelli-sevk-basvurusu

Üstteki linke tıklayarak e-Devlet üzerinden sevk belgesi sorgulama işlemlerinizi yapabilir ve belgeyi temin edebilirsiniz. Eğer bir problem oluşmaz ise sülüs belgesini alabilirseniz ise örnekteki gibi bir belge ile karşılaşacaksınız.

Sülüs Örneği
Büyütmek için tıklayınız

Bedelli Askerlik sevk belgesi (sülüs) örneği

Göründüğü üzere sevk belgesinde öncelikli olarak kişisel bilgilerin yer aldığı “kimlik ve sevk bilgisi” alanı bulunmaktadır. Bunun yanı sıra askerlik şubesi, sevk işlemlerini
gerçekleştiren askerlik şubesi, askeriyeye katılınacak olan tarih, yol süresi, iaşe bedeli ve yol bedeli gibi ayrıntılar yer alıyor.

 


Eğer alttaki ekran ile karşılaşırsanız;

Sistemde kayıtlı sevk bilginiz bulunmamaktadır.Lütfen en yakın askerlik şubesine müracaat ediniz.

Heyecan yapmayın. Ama fazla zaman da kaybetmeyin. Bu durumda yapmanız gereken tek şey en yakın askerlik şubesine giderek sevk belgesi talebinde bulunmanızdır.

Sevk belgesi alırken dikkat edilecek noktalar
1- “Kendi şubenize gidin” denildiğinde ısrarcı olun.
2- “Beklemeniz gerekiyor sisteme geç yansır” denildiğinde ısrarcı olun.
(Görevliden görevliye değişebiliyor bu durum biliyorsunuz.)

Askerlik şubesinden nasıl sevk kağıdı (sülüs) alınır?
Kimliğinizi görevliye verip sülüs belgesi talep ettikten sonra görevli öncelikle belgenizi yazıcıdan çıkartacaktır. Daha sonra ilk olarak sizden imzalamanızı isteyecektir. Ardından şubenin yetkili komutanına belgeyi imzalatmanızı söylenecektir. Komutana belgeyi imzalattıktan sonra görevli personel belgelerin bazılarını alacak ve size sevk kağıdınızı verecektir. (Yaklaşık 5-10 dakika sürüyor.)

Eğer aktif olarak çalışıyorsanız, şirketten izin alıyorsanız ve işverene ücretsiz izin için sevk kağıdı vermeniz gerekiyorsa bunu özellikle belirtin. 2 tane alırsınız, 1 tanesini işverene verirsiniz. Diğeri ile zaten askeriyeye teslim olurken yanınızda götüreceksiniz.

Sevk belgesini aldıktan sonra ne yapmak gerekiyor?

Bundan sonra ise yapmanız gereken tek şey kimliğimiz ile birlikte bu belgeyi yanınıza alıp belirtilen tarihte askeriyeye teslim olmanızdır. Tabii önceden PTT’den paranızı almayı da unutmayınız. (PTT’de paranızı fazla bekletmeyin, 2-3 gün içerisinde almanız gerekiyor.)

Umarız sülüs belgesi nasıl çıkarılır, nereden alınır, nasıl alınır gibi sorularınızın yanıtlarını verebilmişizdir.:)

Şimdiden hayırlı tezkereler.

BeğenmedimBeğendim (Şu anki puan: +13 - Toplam 5 kişi puan verdi)
Loading...

2 YORUMLAR

  1. Hocam selamlar
    Benim e devlet sayfamda sistemde kayıtlı kaydınız bulunmamaktadır diyor.Bugün ilk gün yani askerlik şubesine gittim veremiyoruz bize daha düşmedi siz bakın eğer hala hörünmezse sizin edevlet sayfanızda pazartesi gelin dediler.Şuan ne yapacağımı bilmiyorum açıkcası biraz da panik oldum.Ben yoklamalarımı da 18.12.18 de tamamladım ve 19.12.18de onaylanmış yoklama işlemleriniz tamam diyorlar ama yine de panik oldum açıkcası.Sizin düşünceniz nedir acaba bir bilginiz var mı?

    • Selamlar,
      Bana sanki şube çalışanından kaynaklı gibi geldi. Bu ve benzeri problemleri çok fazla yaşayan arkadaşımız oldu. Görevliler genelde ilgilenmek istemediğinden dolayı “sonra git gel” tarzı şeyler söyleyebiliyorlar. Bundan dolayı hangi söyledikleri doğru hangisi yanlış bilemiyoruz.

      Ama şöyle söyleyebilirim. Üstte görünen hata ile karşılaşan bir arkadaşımın sevk başlangıç tarihi 21 Aralık 2018 idi, kendisi 21 Aralık 2018 gece baktığında sistemden alamadığından dolayı sabah erken saatlerde giderek sevk belgesini aldı.

      Bu tarz örnekler “ne yazık ki” çok fazla yaşanıyor. O yüzden üstte ısrarcı olan diye not yazmıştım. Israrcılıktan ziyade ekstra yalanlar üretin de diyebilirim.:)

      İçiniz ferah olsun, bir problem yaşayacağınızı düşünmüyorum.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here